Budowanie biznesu od zera to nie tylko dbanie o najwyższą możliwą jakość usług, nienaganny kontakt z klientem oraz skuteczny marketing. To także dbanie o to, jak sami się prezentujemy. To, czy nasz wizerunek będzie kojarzył się z profesjonalizmem i doświadczeniem w branży, będzie miało bezpośrednie przełożenie na późniejszą sprzedaż, więc warto o to zadbać już na początku swojej biznesowej kariery. Potencjalni klienci, kontrahenci i inne osoby z grupy docelowej zobaczą nas najpierw poprzez zdjęcia na stronie internetowej, dlatego dobrej jakości zdjęcia biznesowe są podstawą budowania wizerunku.
Zdjęcia biznesowe to najczęściej portret – ukazuje tylko twarz i ramiona, czasem połowę sylwetki. Odpowiedni strój na taką sesję zdjęciową to strój jak na spotkanie biznesowe, czyli garnitur, koszula, w przypadku pań marynarka i elegancka bluzka, jednak jeśli mamy wątpliwości, możemy zapytać wybranego przez nas fotografa o poradę. Przed sesją pamiętajmy, by się nie stresować, gdyż napięcie będzie widoczne na twarzy, przez co na zdjęciach możemy sprawiać wrażenie niedostępnych i pogardliwie patrzących na innych. Dobrze jest też dokładnie przejrzeć portfolio studia fotograficznego, by mieć pewność, że dany styl nam odpowiada i spełnia nasze wymagania. Przykładowe portfolio znajdziemy tu: https://tomaszpawlakfotograf.pl/. Profesjonalny fotograf powinien być w stanie zadbać o nasze samopoczucie w trakcie sesji tak, by wydobyć z nas naturalną postawę i zrelaksowany uśmiech – reszta to tylko kwestia odpowiedniego tła, ustawień technicznych aparatu i delikatnych poprawek w programie graficznym. Tak przygotowane zdjęcia będziemy mogli bez wahania umieścić na stronie internetowej naszej firmy.