Voicebot to oprogramowanie, które może być wykorzystywane przez każdą firmę. To narzędzie, które można wykorzystać do automatyzacji pewnych procesów i ich przyspieszenia. Możesz go używać w każdej branży, ale są pewne branże, które uznały go za szczególnie przydatny.
Voicebot już od lat jest wykorzystywany w bankowości i finansach. Główny powód? Ponieważ pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Jeśli rozmawiasz z kasjerem w banku, musi on wpisać wszystko do systemu komputerowego, zanim odpowie na Twoje pytanie lub zrealizuje transakcję. To zajmuje czas i kosztuje pieniądze w postaci pensji dla pracownika, który musi wszystko wpisać. Jeśli zamiast tego użyjesz voicebota, wystarczy, że pracownik naciśnie przycisk nagrywania, a następnie odtworzy to, co powiedział, gdy skończy z Tobą rozmawiać, są to naprawdę bardzo znaczące zalety voicebota. Nie wymaga to dodatkowego wysiłku z ich strony, ale oszczędza zarówno czas, jak i pieniądze banku.
Firmy z sektora opieki zdrowotnej również korzystają z voicebota, ponieważ oszczędza on ich pieniądze (w tym przypadku) poprzez zmniejszenie ilości papierkowej roboty zarówno dla pacjentów, jak i lekarzy. W przypadku tradycyjnych form komunikacji, wymaga to więcej pisania niż mówienia na głos, dlatego wiele osób woli voicebota od tradycyjnych form komunikacji, takich jak rozmowy telefoniczne czy e-maile.
Voicebot jest wykorzystywany w centrach telefonicznych z tych samych powodów, dla których korzystają z niego lekarze i pielęgniarki – oszczędza czas. Voicebot pozwala centrom telefonicznym szybko reagować na pytania i prośby klientów, co oszczędza czas zarówno firmie, jak i jej klientom. Centra telefoniczne korzystające z systemu Voicebot odnotowują również niższy wskaźnik rotacji pracowników niż te, które tego nie robią, ponieważ pracownicy są bardziej zadowoleni ze swojej pracy.