Transport towarów na duże odległości objęty jest różnymi obostrzeniami. Najważniejsze to ochrona ładunku, co sprowadza się głównie do uniemożliwienia dostępu do skrzyni załadowczej pojazdu. W tym celu stosuje się różne rodzaje zamknięć, które dodatkowo zostają zabezpieczone plombami. Dzięki temu odbiorca wie, że przez całą drogę nikt nie mógł manipulować przy zamówionym towarze.

Zabezpieczenie linką celną

W przypadku skrzyni ładunkowej osłoniętej materiałową plandeką, jej zabezpieczenie jest realizowane za pomocą linki celnej. Jest to linka wykonana z bardzo trudnej do przecięcia stali, którą należy przewlec przez wszystkie ucha wokół skrzyni. Uniemożliwia to zdjęcie plandeki i otwarcie przestrzeni załadowczej od żadnej strony. Na końcu linki zaciskane są plomby ołowiane, które są praktycznie niemożliwe do podrobienia. Dzięki temu istnieje pewność, że nikt nie dostanie się do wewnątrz i nie będzie mógł manipulować przy towarze. Inaczej plomba musiałaby zostać zerwana, a założenie nowej identycznej graniczyłoby z cudem.

Ochrona drzwi ładowni

Gdy pojazd do przewozu towaru posiada ładownię ze stałymi ścianami, załadunek odbywa się jedynie od tyłu. Tam też znajdują się główne drzwi, które należy zabezpieczyć przed wyruszeniem w trasę. Tu coraz częściej stosuje się plomby naklejkowe, ponieważ są one równie dobre jak ołowiane, natomiast są tańsze gdy zamawia się je hurtem. Firmy transportowe często zamawiają je w internecie, np. na https://www.plombysklep.pl/, ponieważ to wychodzi zdecydowanie najtaniej, a dostawa jest bardzo szybka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jeden × trzy =