Podstawowym warunkiem zachowania higieny snu jest regularny tryb życia, który powinniśmy prowadzić. W celu uniknięcia problemów ze snem musimy wietrzyć sypialnię, unikać napojów z kofeiną na kilka godzin przed udaniem się na spoczynek i eliminować bodźce dźwiękowe. Optymalny czas, który należy poświęcić na odpoczynek wynosi około 8 godzin, jest to jednak uzależnione od wieku i indywidualnych potrzeb. Zdrowy, głęboki, nieprzerwany sen zapewni nam zdrowie fizyczne, psychiczne oraz odpowiednią regenerację organizmu. Zachowanie odpowiedniej higieny snu jest szczególnie trudne np.dla młodych rodziców, dlatego tak ważne jest by nie spać na jednej przestrzeni z maluszkiem, a z kolei w łóżeczkach dla niemowląt nie powinny znajdować się żadne zbędne poduszki i koce. Zwiększają one ryzyko wystąpienia SIDS (zespołu nagłej śmierci łóżeczkowej).

Co zrobić aby poprawić jakość snu?

Przede wszystkim trzeba zadbać o wygodne łóżko z materacem odpowiedniej miękkości dopasowanej do wagi ciała. Ważne jest też zaciemnienie sypialni, w tym celu możemy zamontować rolety, żaluzje lub powiesić zasłony. Dobrze jest ustalić stałą godzinę, o której będziemy kłaść się spać. Gdy już to zrobimy nie możemy zapomnieć o dobrej jakości posłaniu. Szeroki wybór pościeli dla dzieci 160×200 i tej dla dorosłych o wymiarach 220×200 znajdziemy w sklepach internetowych. Warto pamiętać o tym, że bardzo niekorzystnie na nasz sen wpływa światło niebieskie ekranu telefonu lub komputera, dlatego przed snem najlepiej zrelaksować się słuchając spokojnej muzyki oraz czytając książkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 + jeden =