Odpowiednie ułożenie asortymentu na półce może znacząco przyczynić się do zwiększenia sprzedaży, a także może zachęcać klientów do zakupu określonego typu produktów. Produkcja materiałów POS oferuje szeroki wybór akcesoriów, wśród których każdy producent i sprzedawca znajdzie ofertę dostosowaną do swoich potrzeb i charakteru sprzedaży.
Klienci są wzrokowcami, dlatego też odpowiednia ekspozycja produktów jest gwarancją udanej sprzedaży. Na półkach musi panować porządek, towary muszą być przejrzyście ułożone oraz wyeksponowane z zasadami estetyki. Towary przynoszące największy zysk powinny być ułożone na środkowej części regałów sklepowych, a więc na wysokości wzroku konsumentów. Najczęściej na tej wysokości można znaleźć produkty objęte promocją, nowości czy również…asortyment, który sklep chce wyprzedać. Charakterystyczne jest również umieszczanie tzw. towarów impulsowych w okolicy kasy, gdzie czekające w kolejce osoby często sięgają np. po przekąski.
Warto pamiętać, że klienci nie lubią zmian, dlatego też nie powinno się często ingerować w aranżację sklepu. Produkty powiązane powinny znajdować się na sąsiednich alejkach, dzięki czemu można je będzie łatwo znaleźć. Pudełka, opakowania i puszki powinny być ustawione na półkach równo, zgodnie z ich wysokością. Towary należy ponadto układać tak, by tworzyły całość pod względem kolorystycznym. Atrakcyjne, ciekawie zaaranżowane ekspozycje zachęcają klientów do zakupów.