W dzisiejszej gospodarce jednym z podstawowych warunków sukcesu każdego przedsiębiorstwa na rynku jest inwestowanie w działania reklamowe. Opłaca się w szczególności postawić na drobne, ale jednocześnie wyjątkowo praktyczne i atrakcyjne wizualnie gadżety promocyjne. Można je z powodzeniem rozdawać za darmo klientom i kontrahentom podczas ich wizyt w siedzibie firmy, ewentualnie na targach branżowych czy konferencjach biznesowych. Doskonałym przykładem są choćby długopisy reklamowe z nadrukiem.
Wspomniane we wstępie długopisy posiadają zazwyczaj nadrukowane logo danej firmy i opcjonalnie krótkie hasło reklamowe. Ich ogromną zaletą jest to, że istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo użytkowania na co dzień przez obdarowanych, co ma bezpośrednie przełożenie na wyraźne pogłębienie świadomości istnienia marki w społeczeństwie. Podobną rolę odgrywają zresztą inne klasyczne gadżety, w tym zwłaszcza notatniki w grubej oprawie, kalendarze ścienne i biurkowe, breloczki na klucze, zapalniczki, kubki, torby zakupowe, t-shirty, czapeczki czy etui na wizytówki. Istotną kategorię stanowią również rozmaite sprzęty elektroniczne, świadczące o innowacyjnym podejściu przedsiębiorstwa do biznesu. Tutaj z kolei należy wyróżnić przede wszystkim pendrive’y przeznaczone do przenoszenia ważnych plików, powerbanki służące do zasilania smartfona czy tabletu, słuchawki i głośniczki bezprzewodowe, smartwatche (inteligentne zegarki), latarki czołowe, wiatraczki USB, kalkulatory oraz ładowarki. Ciekawym rozwiązaniem jest ponadto wręczanie klientom gadżetów nieoczywistych, uznawanych za dosyć oryginalne. Mowa np. o ozdobnych filiżankach porcelanowych, artystycznych wyrobach szklanych lub drewnianych, grach planszowych, piłeczkach antystresowych czy zabawkach jojo.