Czym jest UX?

Czym jest UX?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Projektowanie UX (User Experience) to proces projektowania produktów, usług, witryn internetowych i aplikacji cyfrowych, mający na celu poprawę ogólnego doświadczenia użytkownika. Projektowanie interfejsu użytkownika (UI) to proces projektowania systemów interaktywnych, takich jak strony internetowe lub programy komputerowe. Już dziś zamów audyt UX i przestań się martwić o jakościową warstwę Twojej pracy. Spraw, aby inni polubili to, co stworzyłeś.

Wiele osób myli UX (User Experience) i projektowanie UI, ponieważ są one podobne pod względem tego, co robią. Ale projektanci UX (User Experience) skupiają się na tym, jak ludzie czują się dzięki produktom interaktywnym, podczas gdy projektanci UI skupiają się na tym, jak te produkty wyglądają.

Ewolucja projektowania UX, od Web do Mobile

Ewolucja projektowania UX polegała na przejściu z komputerów stacjonarnych na urządzenia mobilne.

Na początku projektanci stron internetowych skupiali się przede wszystkim na tworzeniu stron internetowych na komputery stacjonarne. Jednak wraz z rozwojem Internetu i urządzeń cyfrowych, tak samo stało się z projektowaniem UX. Przejście w kierunku urządzeń mobilnych wywarło ogromny wpływ na sposób interakcji z naszymi urządzeniami cyfrowymi i technologią.

Ewolucja projektowania UX to proces, który trwa już od dłuższego czasu. Zaczęło się od projektowania stron internetowych, a następnie przeszło do projektowania mobilnego, w którym projektanci doświadczenia użytkownika koncentrują się głównie na projektowaniu aplikacji na smartfony i tablety.

5 niezbędnych wskazówek dotyczących idealnego procesu projektowania UX

Proces projektowania UX (User Experience) to systematyczne podejście do projektowania i udoskonalania interaktywnego systemu. Zaczyna się od badań, po których następuje rozwój i testowanie.

Projektowanie UX nie jest zadaniem jednorazowym. Jest to proces iteracyjny, który z czasem należy dostosowywać i ulepszać. Oto pięć kroków procesu projektowania UX:

1) Badania: Zrozum cele, zadania i motywacje użytkownika do interakcji z Twoim produktem lub usługą,

2) Projekt: Twórz projekty koncepcyjne w oparciu o zrozumienie potrzeb i pragnień użytkownika. Możesz to zrobić, szkicując lub tworząc prototypy w niskiej lub wysokiej wierności przy użyciu różnych narzędzi, takich jak papier, makiety cyfrowe lub prototypy oprogramowania, takie jak Axure RP Pro, 

3) Opracuj: zaimplementuj projekt w produkcie w tym projekt wizualny, projekt techniczny i wdrożenie. Potrzeby i pragnienia użytkownika, 

4) Zidentyfikuj potrzeby użytkownika, korzystając z badania użytkowników lub przeprowadzając wywiady z potencjalnymi użytkownikami na temat ich upodobań, niechęci i nawyków,

5) Określ, jakie korzyści przyniosłoby rozwiązanie użytkownikom.

Jakie są najczęstsze rodzaje audytów UX?

Zamów audyt UX – zazwyczaj przeprowadzany jest w celu upewnienia się, że witryna lub aplikacja działa zgodnie z przeznaczeniem i spełnia potrzeby użytkowników.

Istnieją trzy popularne typy audytów UX:

– Audyt użyteczności — ten rodzaj audytu ocenia użyteczność strony internetowej lub aplikacji, testując ją z różnymi użytkownikami.

– Badania użytkowników – Audyt badań użytkowników ma na celu zebranie informacji o tym, kim są ich odbiorcy i jak korzystają z produktu.

– Testowanie użyteczności — ten rodzaj audytu sprawdza, czy produkt działa w rzeczywistym środowisku, na przykład w sklepie lub laboratorium.

Zamów audyt UX już dziś! Oferują je sprawdzone agencje interaktywne na polskim rynku. UX to przede wszystkim przyszłość, którą szczególnie powinieneś mieć na uwadze.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*