Badania dowodzą, że na samopoczucie i wydajność pracowników biurowych ogromny wpływ mają przede wszystkim takie czynniki, jak dobrze zaprojektowane i wyposażone stanowisko, dobra jakość powietrza oraz niski poziom hałasu. Warto podkreślić, że istotną rolę odgrywa tutaj zwłaszcza klimatyzacja, która zawsze powinna zapewniać czyste powietrze o właściwym stopniu wilgotności. Jeśli więc w naszym biurze ten element szwankuje, powinniśmy niezwłocznie skorzystać z usług firmy, która oferuje serwis klimatyzacji w Warszawie lub innym mieście.
Pracownikom biurowym należy zapewnić takie meble na stanowiskach pracy, które zagwarantują im zachowanie właściwej pozycji ciała. W tym przypadku absolutną podstawą jest biurko dostosowane do wzrostu konkretnej osoby (najlepiej z ręczną lub elektryczną regulacją wysokości blatu) oraz wygodne krzesło z oparciem, które można regulować w pionie. Krzesło powinno być także wyposażone w podłokietniki i zagłówek służący do podparcia szyi oraz ramion.
Nie mniej istotnym parametrem jest hałas. W przestrzeniach typu open space wynosi on zazwyczaj 55-65 dB, co jest wartością zbyt wysoką i powoduje zdenerwowanie oraz zmęczenie. Można go obniżyć poprzez właściwe zaplanowanie biura – osoby blisko ze sobą współpracujące koniecznie powinny zajmować sąsiadujące stanowiska, natomiast ci, których praca wymaga dużego skupienia, muszą zostać ulokowani na krańcowych punktach w przestrzeni współdzielonej.
Warto też wyposażyć biuro w specjalne maty wygłuszające lub ścianki działowe odpowiedzialne za pochłanianie dźwięków. Jeśli chodzi o klimatyzację, to tego typu system powinien skutecznie eliminować z powietrza zwłaszcza substancję zwaną formaldehydem, która wywołuje pieczenie oczu, kaszel, katar czy suchość w gardle. Nie dziwi zatem fakt, że coraz więcej właścicieli biur zlokalizowanych w stolicy wpisuje w wyszukiwarkę frazę “klimatyzacja montaż Warszawa”.